Valitut Reinvention artikkelit


Johdolle

Etsinnässä reinvention toiminnan ROI                                                                                          Reinvention on nousemassa innovaatiota täydentäväksi tieteenalaksi Nadya Zhexembayeva'n menetelmän kautta. Se on jatkuvuutta sisältävä investointi, joka koostuu useista hankkeista ja vaatii priorisointia ja ROI-ajattelua, vaikka mittaaminen on hankalaa. Johtajuus, terve kaaos ja kollektiivinen itsejohtaminen ovat keskeisiä, ja kokeilut antavat merkkejä valmiudesta. Uudistuminen alkaa asiakkaista ja herättää avoimia kysymyksiä ROI:sta, menestyksen mittareista ja jaetusta johtajuudesta.

Lue lisää täältä. (Linkedin englanninkielinen) 

Arvon reinvention organisaatiossa
Perinteinen arvonluonti perustui vanhoihin hierarkioihin, joissa fyysinen tuotanto oli etusijalla ja uudet panokset, kuten digitaalinen kokemus, jäivät vähälle arvostukselle. Nykyään nämä hierarkiat murtuvat erityisesti tekoälyn ja uusien teknologioiden vauhdittaman "uudelleendigitalisaation" myötä. Organisaatioiden on jatkuvasti uudistettava reinventiontapaan arvonluontia rikkomalla vanhoja malleja, osallistaen kaikki, edistäen yhteistyötä ja hyödyntäen yllättäviä arvon lähteitä.

Lue lisää täältä. (Linkedin englanninkielinen)


Liiketoiminta

Organisaatiomuutoksesta liiketoimintamuutokseen
Nykyisessä epävakaassa, epävarmassa, monimutkaisessa ja monitulkintaisessa maailmassa muutosta ei voi hallita yksittäisinä projekteina. Liiketoiminnan on nähtävä muutos jatkuvana ja koordinoituna prosessina, joka kattaa koko liiketoimintamallin — asiakkaista kumppaneihin ja kaikkiin sidosryhmiin. Onnistuminen edellyttää sopeutumiskykyä, yhteistyötä ja yhteistä uudistumisen viitekehystä.

Lue lisää täältä. (Linkedin englanninkielinen)

Liiketoiminta tarvitsee reinventionia – heti!
Nykyisessä epävakaassa ja nopeasti muuttuvassa maailmassa pelkkä tuotteiden parantelu tai innovointi ei riitä. Arvoa voi syntyä mistä tahansa, milloin tahansa, ja uudistuminen tarkoittaa kaikkien valtuuttamista sen luomiseen. Kun reinvention on yhteinen tehtävä, yritykset lisäävät ketteryyttä, synnyttävät läpimurtoideoita ja vahvistavat myös innovointia.

Lue lisää täältä. (Linkedin englanninkielinen)

Kaupunkiympäristö

Kaupungit kasvun moottoreina
Elinvoimaiset kaupungit luovat työpaikkoja, innovaatioita ja hyvinvointia. Älykkäät palvelut, rohkeat ideat, vahvat kumppanuudet, turvallisuus ja kestävyys muuttavat investoinnit pitkäaikaiseksi menestykseksi.

Lue lisää täältä. (Linkedin englanninkielinen)

Kaupunki ja asiakas BANI-aikakaudella
Hauraassa, ahdistuneessa, epälineaarisessa ja vaikeasti ymmärrettävässä maailmassa kaupunkien on ajateltava kuin asiakaslähtöiset yritykset. Digitaalisuus ja tekoäly mahdollistavat tarpeiden ennakoinnin, palvelujen personoinnin ja yhteiskehittämisen asukkaiden kanssa. Tulevaisuus kuuluu ketterille, yhteistyöhakuisille ja ihmiskeskeisille kaupungeille.

Lue lisää täältä. (Linkedin englanninkielinen)

Tuottavampiin urbaaneihin projekteihin

Monet kaupunkihankkeet pyrkivät suuriin muutoksiin, mutta usein ne päätyvät vain pöytälaatikkoraporteiksi. Keskeinen ongelma on, että koko hanke nähdään yhtenä kokeiluna ja rakennetaan liian raskain resurssein liian varhain. Tuottavampi tapa on suunnitella hanke kokeilualustaksi ja toteuttaa sen päällä kokeiluparvi. Tämä mahdollistaa eri toimijoiden testata, oppia ja löytää lupaavimmat suuntaukset, nopeuttaen oppimista, tehostaen resurssien käyttöä ja tuottaen pysyviä hyötyjä kaupungille. 

Lue lisää täältä. (Linkedin englanninkielinen) 

Innovaatio ja startupit

Innovoinnin ja reinventionin vahva yhteys
Innovaatio luo läpimurtoja, mutta reinvention pitää ne merkityksellisinä. Yhdessä ne muodostavat dynaamisen strategian jatkuvassa muutoksessa menestymiseen—keskiössä ihmiset, innovaation elinkaari, kuilun kaventaminen uudistajien ja perinteisten toimijoiden välillä sekä työkalut, kuten Stellar Canvas, käytännön vaikutusten saavuttamiseksi. Tämä synergia tekee innovaatiosta osallistavampaa ja reinventionista tehokkaampaa.

Lue lisää täältä. (Linkedin englanninkielinen)

Reinvention ja startupit – voittava yhdistelmä
Startupit menestyvät ketteryydellä, ja reinvention tarjoaa perustajille ajattelutavan ja työkalut suunnanmuutoksiin, kasvuun ja jäykkien kulttuurien välttämiseen. Varhaisvaiheista skaalaamiseen asti uudistuminen ylläpitää relevanssia, tukee yhteisöjä ja muuttaa jatkuvan muutoksen asiakasarvoksi.

Lue lisää täältä. (Linkedin englanninkielinen)

Kokeilutoiminta

Kokeilutoiminnan uudistaminen
Kokeilut eivät ole enää satunnaisia työkaluja, vaan jatkuva uudistumisen, innovoinnin ja sopeutumisen moottori. Teollisen toimistoajan päättyminen, hajautetun työn nousu ja tarve lähentyä asiakkaita edellyttävät uusia rakenteita, työnkulkuja ja yhteydenpitotapoja. Nopea muutos vaatii jatkuvaa, todelliseen maailmaan perustuvaa kokeilua, jotta organisaatiot pysyvät relevantteina.

Lue lisää täältä. (Linkedin englanninkielinen)

Markkinakokeilut kriisissä
Kokeilutoiminta on innovaation selkäranka startupeista globaaleihin yrityksiin, mutta se on uhattuna. Lisääntyvät verkkohuijaukset ja tekoälypohjaiset petokset heikentävät luottamusta markkinoihin, vaarantaen luotettavan palautteen, joka mahdollistaa uudistumisen ja kasvun. Ilman turvallisia kokeiluympäristöjä taloudet uhkaavat pysähtyä. Luotettavien markkinakokeilujen turvaaminen on elintärkeää tulevan vaurauden varmistamiseksi.

Lue lisää täältä. (Linkedin englanninkielinen)